Szkolenie o skutecznej komunikacji z klientem
Podstawowe zasady komunikacji z klientem, prawne aspekty tej komunikacji oraz zasady komunikacji z klientem trudnym - zostały omówione podczas szkolenia pt. „Komunikacja z klientem”. Pracownicy spółki poznali zagadnienia teoretyczne, a potem uczestniczyli w zajęciach warsztatowych. Szkolenie odbyło się 28 lutego 2025 r. w Płocku. Organizatorem szkolenia był ORLEN Transport Sp. z o.o.
Podczas szkolenia dotyczącego komunikacji z klientem jego uczestnicy, czyli pracownicy ORLEN Transport Sp. z o.o. poznali teoretyczne zasady komunikacji z klientem oraz zasady komunikacji z klientem trudnym. Ważną część szkolenia stanowiły zajęcia warsztatowe. Uczestnicy szkolenia musieli wykorzystać poznaną teorię oraz własne doświadczenia zawodowe w praktyce, na przykład wcielić się w „trudnego” klienta oraz pracownika, który prowadzi z nim rozmowę. Trzeba było odpowiednio zidentyfikować problem i tak na niego zareagować, aby nie doszło do eskalacji sytuacji kryzysowej.
Ponadto szkolenie było okazją do poznania prawnych aspektów komunikacji z klientem. Wśród przedstawionych przez prawników zagadnień znalazły się m.in. dotyczące oświadczenia woli (jest to każdy przejaw woli podmiotu prawa cywilnego, który zmierza do wywołania skutków prawnych), czynności prawnej (zdarzenia prawnego, które polega na złożeniu oświadczenia woli w celu wywołania skutków prawnych), form zawierania umów (np. akt notarialny, z podpisami notarialnie poświadczonymi), rękojmi za wady (odpowiedzialności sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej).
Właściwa komunikacja, to podstawa współdziałania w firmie. Szkolenie pt. „Komunikacja z klientem” było drugim z cyklu z zakresu skutecznej komunikacji. Pierwsze odbyło się w październiku 2024 r. i dotyczyło zasad komunikacji interpersonalnej.